فەرموودەعهقیده - بیروباوەڕی ڕاستڕوونکردنەوەی شەرعیبەهەشت و دۆزەخبیدعە و داهێنراوەکانبابەتی گشتی + وتهی زانایان و دانایان پەروەردە و خێزانبابەتی عەرەبیتاوان و حەرامکراوەکاننزا و پاڕانەوەژیاننامه و ڕووداو و بەسەرهاتەکانمانگی رهمهزانگۆشەی فهتوا
|
خۆت فێرى ئهم دوعايه بــكه خۆت فێرى ئهم دوعايه بــكه عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ (ڕهزای خوای لێبێت) قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه وسلم) : ((مَا أَصَابَ أَحَداً هَمٌّ وَلا حَزَنٌ فَقَالَ : اللَّهُمَّ إِنِّي عَبْدُكَ ، وَابْنُ عَبْدِكَ ، وَابْنُ أَمَتِكَ ، نَاصِيَتِي بِيَدِكَ ، مَاضٍ فِيَّ حُكْمُكَ ، عَدْلٌ فِيَّ قَضَاؤُكَ ، أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ ، سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ ، أَوْ عَلَّمْتَهُ أحَدَاً مِنْ خَلْقِكَ ، أَوْ أنْزَلَتَهُ فِـي كِتَابِكَ ، أَوْ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ ، أنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ رَبِيعَ قَلْبِي وَنُورَ صَدْرِي وَجَلاءَ حُزْنِي وَذَهَابَ هَمِّي . إِلاَّ أَذْهَبَ اللهُ هَمَّهُ وَحُزْنَهُ وَأَبْدَلَهُ مَكَانَهُ فَرَجَاً)) قَالَ : فَقِيلَ : يَا رَسُولَ اللَّهِ أَلاَ نَتَعَلَّمُهَا ؟ فَقَالَ : بَلَى يَنْبَغِي لِمَنْ سَمِعَهَا أَنْ يَتَعَلَّمَهَا مسند الإمام أحمد رقم : (3784) وسلسلة الأحاديث الصحيحة رقم : (199) . واته : ههركهسێك غهم و پهژاره و ناڕهحهتىيهكى تووش ببێت و بڵێت : (خوايه من بهندهى تۆم ، وه كوڕى پياوێكم كه بهندهى تۆيه ، وه كوڕى ئافرهتێكم كه بهندهى تۆيه ، پێشهسهرم له دهستى تۆدايه ، حوكمى تۆ بهسهرمدا پهيڕهوكراوه ، بڕيارى تۆ بهسهرمدا ڕاست و دادپهروهرانهيه ، داوات لێدهكهم به ههموو ناوێك كه ناوى خۆتت پێناوه ، يان فێرى كهسێكت كردووه له دروستكراوهكانت ، يان داتبهزاندووه له كتێبهكهتدا ، يان تايبهتت كردووه به خۆتهوه له زانستى غهيبدا لاى خۆت ، كهوا قورئان بكهيت به بههارى دڵم و رووناكى سنگم و ههڵگرى پهژارهم و لابهرى غهمم) ، ئيللا خوا غهم و پهژارهى لادهبات و له جێى ئهوهدا دهيگۆڕێتهوه به دڵ فراوانى . فهرمووى : وترا : ئهى پێغهمبهرى خوا ئايا فێرى نهبين ؟ فهرمووى : بهڵێ پێويسته بۆ ههركهسێك بيبيسێت فێرى ببێت . وهرگێڕانی :مامۆستا محمد عبد الرحمن لطيف |