فەرموودەعهقیده - بیروباوەڕی ڕاستڕوونکردنەوەی شەرعیبەهەشت و دۆزەخبیدعە و داهێنراوەکانبابەتی گشتی + وتهی زانایان و دانایان پەروەردە و خێزانبابەتی عەرەبیتاوان و حەرامکراوەکاننزا و پاڕانەوەژیاننامه و ڕووداو و بەسەرهاتەکانمانگی رهمهزانگۆشەی فهتوا
|
بۆيهكردنى مووى سهر و ريش به ڕهنگى ڕهش حهرامه بۆيهكردنى مووى سهر و ريش به ڕهنگى ڕهش حهرامه 1 - عَنْ جَابِرٍ (ڕهزای خوا لێبێت ) قَالَ : أُتِيَ بِأَبِي قُحَافَةَ يَوْمَ فَتْحِ مَكَّةَ وَرَأْسُهُ وَلِحْيَتُهُ كَالثَّغَامَةِ(1) بَيَاضَاً ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ﷺ) : ((غَيِّرُوا هَذَا بِشَيْءٍ وَاجْتَنِبُوا السَّوَادَ))( صحيح مسلم رقم : (5476) ). واته : له ڕۆژى ڕزگار كردنى مهككهدا (أبو قُحافة)يان هێنا سهر و ڕيشى وهكو (ثَغَامَة) (1) سپى بوو ، پێغهمبهرى خوا (ﷺ) فهرمووى : ئهمه بگۆڕن به شتێك و خۆتان به دوور بگرن له ڕهنگى ڕهش .(1)( (ثَغَامَة) ڕووهكێكه گوڵ و بهرهكهى سپىيه و له سپىيهتيدا سهر و ڕيشى سپى پێدهشوبهێنرێت ). 2 - عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ (ڕهزای خوا لێبێت ) قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ﷺ) : ((يَكُونُ قَوْمٌ يَخْضِبُونَ فِي آخِرِ الزَّمَانِ بِالسَّوَادِ كَحَوَاصِلِ الْحَمَامِ لاَ يَرِيحُونَ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ))(1). واته : خهڵكانێك دێن له كۆتايى دونيادا (ئاخر زهمان / پێش هاتنى قيامهت) سهر و ڕيشان بۆيه دهكهن به ڕهنـگى ڕهش وهكو سنگى كۆتر ئهوا بۆنى بهههشت ههڵنـامژن .(1)( صحيح سنن أبي داود رقم : (4194) ، فائدة : قال الـملا علي القاري : (قوله : "كحواصل الحمام" أي كصدورها فإنَّها سود غالبا ، وأصل الحوصلة الـمعدة والمراد هنا صدره الأسود ، قال ابن الملك : وليس لِجميع حواصل الحمام سواد بل لبعضها ، وقال الطيبي : معناه كحواصل الحمام في الغالب لأن حواصل بعض الحمامات ليس بسود) [مرقاة الـمفاتيح شرح مشكاة الـمصابيح : (13 / 187)] . واته : "وهكو جيقڵدانى كۆتر" واته وهكو سنگى كۆتر چونكه زۆربهى جار سنگى ڕهشه ، وه له بنهوادا "حوصله" جيقڵدانه بهڵام مهبهست لێرهدا سنگى ڕهشيهتى ... هتد ). وهرگێڕانى : مامۆستا محمد عبد الرحمن لطيف |